Home » Blog » Gezonde Snickers variant

Gezonde Snickers variant

Guilty pleasures… We durven er niet altijd voor uit te komen, maar ik denk dat iedereen ze wel heeft. Dingen die je eigenlijk niet hoort te doen en stiekem schaam je je er ook een beetje voor.

Mijn guilty pleasure was jarenlang Snickers, je weet wel, die gevulde chocoladereep bestaande uit nougat, karamel en geroosterde pinda's omhuld met chocolade. Hmmm...

Tot het moment kwam dat ik beter op mijn voeding ging letten. Het verminderen van suiker was een heel belangrijk onderdeel daarvan geworden.

Snickers bestaan voor ongeveer een kwart uit suikers.

Vervolgens ben ik op zoek gegaan naar een alternatief. Nadat ik heel veel uitgeprobeerd heb, ben ik op internet het volgende recept tegen gekomen.

Slechts 4 ingrediënten en binnen 10 minuten klaar.

Gezonde dadels ballen.

Het recept

Voor ongeveer 12 ballen.

  • 100 gram medjoul dadels

  • 60 gram pindakaas

  • 20 gram chocolade (minimaal 85% cacao)

  • 30 gram gemengde noten

  • 15 gram gemengde noten fijngemalen voor de topping
  1. Ontpit de dadels en snijd ze in grove stukken. Voeg deze samen met de pindakaas, chocolade en de noten toe aan de keukenmachine en maal totdat je een substantie hebt die je mooi in balletjes kan rollen. Is het iets te droog? Voeg een klein beetje water toe.

  2. Je kan nu de gezonde dadel balletjes tussen je handen rollen tot kleine ballen. Rol ze daarna door de gemalen noten en bewaar in de koelkast. Tip: als je de buitenkant eerst een beetje nat maakt met water blijft de topping beter zitten. Ze blijven zeker wel een week goed.

 

Succes, geniet ervan!

 


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.